Aki lemaradt volna az első részről, az itt most pótolhatja.
16. Bosphorus híd
Törökország, Isztambul, a Boszporusz tengerszoros fölött húzódó híd, mely Ortaköy város ázsiai (Beylerbeyi) és európai részét hidalja át a maga 1510 méteres hosszúságával. Manapság LED világítással gyönyörködteti az arra járó embereket.
17. Coronado híd
Sand Diegot köti össze a kaliforniai Coronadoval ez a 3407méter hosszú híd, mely alatt akár óceánjáró hajók is elférnek. Magasságából adódóan nem javasolt a külső sávban vezetni tériszonnyal megáldott egyéneknek. Az északi oldal tartópillérjei hatalmas festményekkel díszítettek, melyek a Chicano kultúrát bemutató művészi látványosság részei.
18. Hangzhou Bay híd
A világ második leghosszabb tengeri hídjaként számon tartott építmény Kínában, mely Shanghait Ningboval köti össze. Közel 600 szakember dolgozott majd 10 évig a tervezésén, melynek során igyekeztek egy, szélsőséges körülményeknek is ellenálló hidat felépíteni. A híd átadásával létrejött a mára virágzó Arany Ipari Háromszög Shanghai, Hangzhou és Ningbo között.
19. A magdeburgi vízi híd
Az Elba folyó felett húzódó, 918 méter hosszúságú hajóhíd, mely Németország két legnagyobb csatornáját köti össze. Különleges látványt nyújt a hídon hömpölygő közel 5 méter mélységű víz, melyen hajók úsznak át. A híd két oldala alkalmas a gyalogos közlekedésre is.
20. Brooklyn híd
Az Egyesül Államok egyik legrégebbi fűggőhídja, mely Brooklyn-t köti össze Manhattan-el. Kezdetben New York és Brooklyn hídként emlegették, nem sokkal később kapta mai nevét is. A világ első acélkábeles hídja alkalmas közúti, gyalogos valamint kerékpáros közlekedésre és nem egyszer láthattuk már híresebb filmek "betétjeként". 1993-ban, Thierry Devaux 8 látványos bungee ugrást hajtott végre a hídról, mindezt persze illegálisan.
21. Nanpu híd
Shanghai fő hídjai közé tartozik ez a 428 méter hosszú kábelhíd. A híd délnyugati oldalának tetejére lift viszi az érdeklődő turistákat. Spirális alakjával egyedi építészeti jelenségnek számít a világon.
22. Richmond híd
A legöregebb londoni hídként számon tartott építészeti remek a Temze folyó felett húzódik.
23. Alcántara híd
A Spanyolországi Tajo folyó legöregebb hídja, melyről tudni kell, hogy a római és gót időkben már itt álló, később lerombolt híd darabkáiból építették újra arabok 997-ben, melyet árvíz rombolt le1257-ben, ezt X.Alfonz emelte ismét funkcionáló híddá.
24. Stari Most
A mostari "Öreg híd" a Neretava folyó két partját hivatott összekötni Bosznia Hercegovinában. Az eredetileg "Megkövült Hold" néven ismert látványos hidat helyi tenelija kőből építették, közel 9 éven keresztül. A felhasznált kő különlegessége, hogy a nap helyzetétől és erejétől függően változtatja színét. Az azóta már egyszer lerombolt, de eredeti építészeti megoldásokkal újrahúzott híd manapság az ország egyik legfőbb látványossága.
25. Ponte de Rialto - Rialto híd
Egy, és egyben a legöregebb, az olaszországi Nagy Csatorna felett húzódó hidak közül, Velence városában. Nevét a rivo alto (magas part) szavak összevonásából kapta. 1591-ben, az addig fából épült hidat "cserélte le" egy Antonio da Ponte nevű építész. Szkeptikusok sokáig a híd összeomlásáról tartottak, tekintve annak egyedi kialakítását, de mind a mai napig büszkén áll a csatorna felett és Európa egyik legjelentősebb kereskedelmi csomópontja.
26. Károly híd
A csehországi Prága városában, a Moldva felett húzódó, 512 méter hosszú, történelmi eredetű híd. A helyén először egy Judit hídnak nevezett fahíd állt, melyet egy jeges ár magával vitt 1342 tavaszán. 1357-ben kezdték újjáépíteni a hidat, melynek alapkövét maga IV. Károly német-római császár tette le. Az építése során használt cementbe tojást és tejet is kevertek, melyről azt tartották jót tesz a szerkezetének. A szükséges tojásmennyiséget a környező falvakból gyűjtötték be, azonban néhány, az építészetben kevésbé jártas falu, főtt tojást küldött. A hídon, a világon egyedülálló módon 30 szobor kapott helyet.
27. Chapel (Kápolna) híd
Svájc Luzern nevű városkájában a Reuss folyó felett húzódik a maga 204 méteres hosszával az egyik legöregebb fedett fa-borítású híd. 1333-ban azzal a céllal épült, hogy megvédje a várost az esetleges támadásoktól. A híd belsejében helyett kapott számos történelmi 17. századi festmény, melynek nagy része az 1993-as tűzvészben oda lett, a hidat azóta restaurálták és eredeti fényében pompázik.
28. Chengyang híd
A szél és eső hídjaként is ismert, 1916-ban épült összekötő, mely a Linxi folyó felett húzódik Kínában. A fából és kőből épült szerkezet ma is igen forgalmas, és a maga 65 méteres hosszával hűen szolgálja a rajta áthaladókat.
29. Great belt híd
Dániában a Sjælland és Fyn szigetet összekötő, a Nagy-Bælt felett átívelő függőhíd, mely a maga 18km-es hosszúságával a világ leghosszabb hídjai közé sorolt. A híd tulajdonképpen két hídból áll össze, melyen vasúti és közúti forgalom is helyett kapott, melynek építésével gyakorlatilag egyik napról a másikra megszűnt a több száz éve folyó kompforgalom és az addigi hosszú időt igénybe vevő átkelés alig 10 percre csökkent.
30. Langkawi Sky híd
A malajziai őserdő felett húzódó, egyoszlopos égi híd, melyről tiszta időben a "szomszédos" Thaiföldig is ellátni. A híd a dzsungel rongálása nélkül épült, melynek két végében kilátó található. A kilátóba a világ leghosszabb fesztávú felvonójával lehet eljutni, azonban tériszonyban szenvedőknek ez nem ajánlott. Alkalmanként, és a rossz idő hatására a felvonó csütörtököt mond, ilyenkor több órás mászás vár a fent ragadt kíváncsi turistákra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.