Korábban már közzé tettünk egy cikket a svéd Polestar cégről és lebilincselő alkotásukról, a Volvo S60 Polestar változatról.
A cég, ahogy írtuk is korábban, szinte minden Volvo típushoz kínál performance csomagot, és az egyik "legkisebb" Volvonál is eszméletlen, amit egyedileg alkottak a svéd mérnökök.
A Volvo C30 Polestar a 2008-ban piacra dobott C30-as erősebb változatát vette célkeresztbe, mely 230LE-t adott le egy 2.5-es, benzines 5 hengeres, turbó motorból.
A Polestar változat ugyanezt a motort húzta fel teljesítményében 451LE / 510NM-re (erről megy a találgatás valójában mennyi is, de a hivatalos weboldalon ennyi van) és négykerék meghajtást tettek a kicsike alá, igen, 4-kerék meghajtás, nyilván nagyobb fékekkel (Brembo), és hozzá hangolt futóművel (Öhlins), melyek kombinációja csuda dolgokat művelhet az ember arcizmaival. és 4,2s alatt gyorsítja fel a kasztnit 0-100-km/h-ra.
Itt hozzá is tenném, a cégtől rendelhető csomagok ennél picit kevesebb ménest terelnek a C30-unk motorházteteje alá, de cserébe bármelyik hivatalos Volvo márkakereskedésben beépítik nekünk.
Az amúgy egyszerűségre törekvő svédek 2010-ben, bő 2 év fejlesztés után nagyot alkottak a C30 Polestar változattal. Az autóból, sajnáljuk is, csak 250db-ot fognak készíteni az idei évben sorozat gyártásban, és kizárólag az USA-ba, 4-500LE-s teljesítménnyel és Rebel Blue fényezéssel.
Persze ettől még akárki rendelhet performance upgrade-t a saját C30-ához idehaza is (jó lenne találkozni ilyennel), esetleg a 220-230LE-s változatot 10-15ezer Euro körül be is hozathatja bajoroktól, de ez a mocskos kis tuning változat hordoz magában valami egyediséget, valami vonzót, a nem kevés lóerővel, amit bizonyára sokan tudnának sajátjuknak.
Pláne miután megnézik a lenti három videót, melyek közül az elsőben egy "sima" drag race keretein belül mutatja meg erejét a C30, olyan nagy nevek ellen, mint a Focus RS és az Impreza WRX, mindenzt a Top Gear pompás csapatának tálalásában (igaz nem a legoptimálisabb körülmények között).
Második videón pedig egy skandináv túraautó bajnok, Robert Dahlgren terelgeti a kicsikét a Nürburgringen, végül pedig a C30 Polestar 250db-os limitált szériából az első példány születését kísérhetjük figyelemmel.
A motorhangoktól már most kikészültünk és megállt a lélegzetünk, mint Börzsönyben az eső... készüljetek ti is.
1.
2.
3.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.