Korábbi cikkünkben írtunk nektek egy drága autóról, a W Motors Hypersport Lycanről, mely az arabok keze munkáját és elméjét dicséri, és megemlítettük, hogy egy olyan autóról van szó, aminek árából kisebb országokat lehetne megvenni, de mondunk egy érdekesebbet... van ennél drágább is.
Akik a Lamborghini Reventonra, esetleg Pagani Zondára, vagy Maybach-ra gondoltak első nekifutásra, azok tévednek, egy ágaskodó ló van az autó elején... igen, egy Ferrari.
Az 1962-64-ig gyártott GT 250, melyből az első évben összesen 36 darabot gyártottak le az Enzo Ferrari által alapított Maranellói gyárban, majd az utolsó évben kidobták a "ráncfelvarrott" változatot, ebből viszont összesen 3 darab készült a világon (illetve még 4 első szériás megkapta az új kasztnit).
Az autó lelkét egy 3.0 V12 benzinmotor adja, mely a 250-es Testa Rossa-ból származott, és 226LE/221kW teljesítményt vitt az aszfaltra egy 5 sebességes Porsche váltóval szerelve, Borrani fűzött felniken.
Mint a legtöbb Ferrari, ez is kézzel összerakott, gondosan megmunkált darab, mondanom sem kell, a gyűjtők dédelgetett álma mai napig. Ebből az álomból kelt egy egyedi darab piszkos egy áron 2012-ben, 35 millió dollárért, mai árfolyamon számolva 7 milliárd 980 millió becsületes magyar forintért...azt hiszem ezt leírni is sok, de hogy talán kicsit meg tudjuk becsülni, 22 darab Bugatti Veyron ára. 91-ben egy Las Vegasi aukción is elkelt egy hasonló darab, 6.1 millió dolláros áron...mit mondjunk, szép árat kérnek érte, de cserébe olyat kap a kedves vevő, ami nem fog szembejönni egyik sarkon sem jó eséllyel.
Az autó egy gyűjtő Craig McCaw kezébe került, aki vagyonának jelentős részét egy telekommunikációs cég eladásával szerezte.
A 2012-ben eladott autó a 3505GT alvázszámot viseli, és Sir Stirling Mossnak, egy angol származású versenyzőjének készült. Mossról úgy tartják a mai napig, hogy az egyik legjobb versenyző volt a világon, igaz világbajnoki címet sosem sikerült szereznie.62-ben egy igen súlyos baleset törte ketté addigi karrierjét, így nem sokkal később visszavonult.
Az autó 2011-ben kiállításra került a 250 GTO 50. születésnapján. Álomautó, álomáron...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.